Relacje

Subskrybuj
Grupa III Misie - Pożegnania nadszedł czas

Grupa III Misie - Pożegnania nadszedł czas

Witajcie kochane przedszkolaki!

Znów minął kolejny tydzień, wakacje coraz bliżej.
Będzie nam bardzo smutno ale z niektórymi naszymi Misiami już niedługo będziemy się żegnać.
Dlatego dziś pożegnalny temat zajęć.

Temat: Pożegnania nadszedł czas


1. Wysłuchanie wiersza Agaty Widzowskiej Pożegnanie przedszkola.
- Lato się śmieje, czas na wakacje!
Pa, pa, zabawki! Żegnaj, przedszkole!
Zawsze będziemy o was pamiętać,
stawiając krzywe literki w szkole.
Starszak potrafi: budować wieże,
rozpoznać w książkach najdziksze zwierzę,
układać puzzle, kroić warzywa,
wie, że się pokłuć można w pokrzywach.
Zna pory roku, kierunki świata,
wie, że na miotle nie da się latać,
sam się ubiera, buty sznuruje, mówi:
„przepraszam, proszę, dziękuję”.
Umie zadzwonić na pogotowie,
wie, że się nie da chodzić na głowie,
zasady ruchu zna doskonale
i po ulicy nie biega wcale.
Lubi teatrzyk, śpiewa piosenki,
wie, czym się różni słoń od sarenki,
pieluch nie nosi ani śliniaka.
To są zalety dziecka starszaka.
– Kwiatek dla pani. Cmok dla maluchów.
Trochę nam smutno… Pa, pa, przedszkole!
Lecz czy będziemy mogli tu wrócić,
gdy nam się znudzi w tej nowej szkole…?

2. Praca z tekstem (książka w kwiaty)
str. 86 – 89
Słuchanie tekstu czytanego przez rodziców
zerówka- samodzielne czytanie tekstu
Rozmowa na temat tekstu:
W jaki sposób starszaki pożegnały się z młodszymi dziećmi?
O czym był teatrzyk?
Co wspominały dziewczynki?
Kogo Ada pożegnała w przedszkolu?
Dlaczego Ada zostawiła w przedszkolu kolorowanki?

str. 94 – 95
Słuchanie tekstu czytanego przez rodziców
zerówka- samodzielne czytanie tekstu
Rozmowa na temat tekstu:
Co jeszcze można robić w czasie wakacji? (s. 94)
Jakie rady na wakacje jeszcze mógłbyś dodać? (s.95)

3. Karta pracy (książka niebieska, cz. 4)
s. 74. Oglądanie obrazków. Opowiadanie, co się na nich dzieje. Zastanawianie się i mówienie, co Ada robiła kiedyś, co robi teraz, a co będzie robić w przyszłości. Wymienianie kolorów kredek.

s. 76. rysowanie tego, co podobało się w przedszkolu. Wskazywanie obrazków zgodnie z kolejnością pór roku

s. 78. Granie w parach w grę.

3. Przygotowanie do czytania i pisania:
karta pracy, (książka niebieska, cz. 4)
- s. 73. Kończenie rysowania szlaczków. Dzielenie nazw obrazków na sylaby (lub na głoski).
- s. 75. Czytanie tekstu wyrazowo-obrazkowego o wakacjach. Kończenie kolorowania kredek według wzoru (rytmu) z poprzedniej karty
- s. 77. Czytanie tekstu. Rozmowa na temat tego, co dzieci poznały w przedszkolu. Rysowanie słoneczek po śladach. Kolorowanie rysunków.

zerówka (książka zielona) s. 80. Ćwiczenia w czytaniu. Dzieci czytają samodzielnie
dzieci młodsze (książka różowa) s. 80. Rysowanie po śladach. (dzieci młodsze)

4. Matematyka:
karty pracy (książka niebieska, cz. 4) s. 72. Odszukiwanie na obrazku piłek. Określanie ich położenia. Rysowanie po śladzie drogi piłki do bramki.

ćwiczenia w liczeniu za pomocą patyczków.
potrzebne będą: patyczki w różnych kolorach, znaki, liczby.
dzieci biorą sobie po tyle patyczków, ile mają palców u rąk.

- układanie z patyczków kształtów figur geometrycznych.
dzieci układają z patyczków trójkąt, prostokąt, kwadrat.
określają, ile patyczków potrzebowały do ułożenia kształtu każdej figury
- układanie patyczków według kolorów.
dzieci liczą patyczki w każdym kolorze.
podają całkowitą liczbę patyczków, mówiąc np., 3 patyczki czerwone dodać 4 patyczki zielone i dodać 3 patyczki żółte to razem 10 patyczków.

- odkładanie patyczków, np. w kolorze żółtym.
dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc: 10 odjąć 3 to siedem

- odkładanie patyczków, np. czerwonych.
dzieci liczą pozostałe patyczki, mówiąc: 7 odjąć 3 to cztery

Zerówka: dodatkowo do każdego zadania układa działanie na liczbach

5. Co najbardziej podobało mi się w przedszkolu
Opowiedz rodzicom o przedszkolu , dokończ zdania:
W przedszkolu lubiłem/ lubiłam…
W przedszkolu nie lubiłem/nie lubiłam…
W przedszkolu czułem się/czułam się…
Co najbardziej podobało mi się (wśród zdarzeń w ciągu roku) w przedszkolu.

6. Praca plastyczna
Wykonanie pracy plastycznej o lecie dowolna techniką (kredki, farby, pastele, wyklejanie bibułą lub kolorowym papierem)
Ozdabianie powstałych ramek kulkami z kolorowej bibuły lub kawałkami kolorowego papieru.

7. Wierszyk na zakończenie
Nie płaczcie, kochani, gdy nas tu nie będzie,
nasz wesoły uśmiech zostawimy wszędzie,
a gdy po wakacjach znajdziemy się w szkole,
będziemy wspominać kochane przedszkole!

8. Piosenki:

Już wkrótce wakacje: https://www.youtube.com/watch?v=By6dA9peBi4

Niech żyją wakacje: https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY

Tato już lato: https://www.youtube.com/watch?v=AjV0cal75LQ

Przedszkola czas już minął: https://www.youtube.com/watch?v=8JYyc0eSl_c

Hej przedszkole ukochane https://www.youtube.com/watch?v=4ba9aVhV88M

Mój kolego z przedszkola https://www.youtube.com/watch?v=LhN5NaCEjls

Dbajcie o siebie!

Pozdrawiamy Was serdecznie!
Bernadetta Jagiełło i Grażyna Lichota
wpis edytowano 2020-06-08, 09:43
Komentarze
Avatar
Aby dodawać komentarze musisz się zalogować lub zarejestrować
pozostało:
Brak komentarzy.