W drugim tygodniu nauczycielki zaprosiły dzieci do podróży, której miejscem docelowym był „Przystanek Energia”. Dzieci próbowały odpowiedzieć na pytania: Co to jest energia? Z czym się kojarzy? Skąd się bierze? Dzieci oglądały zdjęcia, ilustracje przedstawiające źródła energii. Nauczyciel wprowadził pojęcie górnictwo, górnik. W drugiej części tego modułu dzieci zastanawiały się nad tym, do czego ludzie potrzebują energii? Nauczycielki opowiadały dzieciom o różnych źródłach energii i o tym, że należy energię oszczędzać. Pokazały ilustracje/zdjęcia obrazujące tę tematykę. Zwracały uwagę na odnawialne źródła energii, które pozwalają na ochronę środowiska naturalnego. Dzieci wyodrębniały ilustracje z odnawialnymi i nieodnawialnymi źródłami energii, oznaczając je odpowiednimi kolorami. Na podsumowanie dzieci wykonują prace plastyczną - plakat ,,Gdy energię oszczędzamy o środowisko dbamy''.
wpis edytowano 2015-03-03, 10:54