Scenariusz zajęć Temat: „Czy to już wiosna?” Grupa: 6-latki Cele ogólne: - utrwalenie wiadomości z zakresu edukacji przyrodniczej, - nabywanie wiedzy, zdobywanie i doskonalenie umiejętności w toku działania, Cele szczegółowe: - potrafi wymienić kilka cech, oznak wiosny, - rozpoznaje literę W, w wśród innych liter, - potrafi podzielić
Pada, pada, pada śnieg, (naśladujemy palcami ruch padającego śniegu) I wieje, wieje wiatr. (wyciągamy ręce w górę, naśladujemy drzewa poruszające się na wietrze) Chociaż wkoło zima zła, (zataczamy przed sobą rękami koła) Idę sobie w świat. (maszerujemy w miejscu) Krok do przodu, (wykonujemy krok do przodu) Dwa do tyłu (wykonujemy dwa kroki do tyłu) Oraz
Gdy do przedszkola po wakacjach wróciliśmy, wtedy lato wszyscy żegnaliśmy. Pięknie opaleni i z nowymi siłami, nowy rok w przedszkolu wszyscy z nas witali. Czasu jednak nie da się zatrzymać, najpierw była jesień,potem zima była. A po zimie przyszła wiosna ciepła i zielona, a tuż za nią lato roześmiane pędzi do nas. I tak rok szkolny jak szalony nam przeminął,
Cel główny: - poprawne nazywanie zjawisk atmosferycznych towarzyszących różnym porom roku - rozwijanie ekspresji twórczej i wyobraźni Cele operacyjne: Dziecko: - uważnie słucha wiersza - poznaje nazwę pory roku – przedwiośnie i charakterystyczne jego cechy - potrafi wyjaśnić znaczenie przysłowia ,,W marcu jak w garncu” - przedstawia w
Scenariusz dotyczący zimy. Wizyta śnieżynki u dzieci, która ma dla nich list od Pani Zimy i przygotowane zabawy.
Spotkanie z Panem Totim – bohaterem serii książek i serialu tv. Warsztaty prowadzi autorka Pana Totiego. Fundacja Pan Toti i przyjaciele przygotowała dla uczestników spotkań Gazetkę Pana Totiego - nr 2 ZIMA.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Temat zajęcia: ,,Spotkanie pod grzybkiem" Cel główny: rozwijanie mowy i myślenia Cele szczegółowe: - prawidłowo artykułuje dźwięki - podkreśla znaczenie deszczu w życiu codziennym Metody: słowna, oglądowa, czynna Formy: - zbiorowa - indywidualna Środki dydaktyczne: baśń W.Sutiejewa ,,Spotkanie pod grzybkiem, ilustracje do baśni,
Zadania przedszkola (streszczenie) 1. Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń 2. Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa 3. Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności