Przebieg uroczystości 1) Powitanie gości: Dziś w przedszkolu uroczyście - gości w nim witamy. W Dniu Święta Rodziców z całego serca życzenia Wam składamy. Wszystkim mamom, Wszystkim tatom, Zdrowia, pomyślności, Uśmiechów na co dzień! Szczęścia i radości! 2) Wiersz pt. „Co lubię” Lubię słońce, lubię drzewa. Lubię kiedy ptaszek
Powitanie przez nauczycielkę zebranych gości, podziękowanie za przybycie i zaproszenie na występ w wykonaniu dzieci. Witajcie nam goście, witajcie nam mili Bardzo się cieszymy, żeście tu przybyli Dzisiaj obchodzimy Dzień Mamy i Taty Będą pocałunki, życzenia i kwiaty Nie ma takiego miejsca Gdzie by nie było mamy. Mamy są przy nas blisko Gdy książkę otwieramy. Mamom
Przedszkole Miejskie nr 49 w Łodzi. Scenariusz zajęcia przeprowadzonego w grupie dzieci 4letnich opracowała: mgr Beata Birkowska konsultacja metodyczna: mgr Alicja Krzyżańska Temat. Ciekawostki bożonarodzeniowe z różnych stron świata. Obszary z podstawy programowej: 9.1 Cel ogólny: zapoznanie ze zwyczajami świątecznymi w różnych krajach świata. Cele
Scenariusz zajęcia dla grupy dzieci 6-letnich przeprowadzonego w dniu 24.05.2016 Opracowanie: mgr Beata Birkowska Przedszkole Miejskie nr 49 Łódź Temat: Poznajemy Łódź Obszary z podstawy programowej: 15.2 Zna nazwę miejscowości, w której mieszka, zna ważniejsze instytucje 3.3 uważnie słucha, pyta o niezrozumiałe fakty i formułuje dłuższe wypowiedzi
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO OBIEGAJĄCEGO SIĘ O NADANIE STOPNIA NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Obszar podstawy programowej: 9.1 przejawia, w miarę swoich możliwości, zainteresowanie wybranymi zabytkami i dziełami sztuki oraz tradycjami i obrzędami ludowymi ze swojego regionu; Cele operacyjne: - Dziecko potrafi wymienić 3 największe miasta w Polsce, - potrafi wskazać charakterystyczne miejsce/zabytek dla największych 3 miast na obrazku, - układa obraz z 9 elementów, -
RODZINA MOJA SIOSTRA OLA MA NIEBIESKIE OCZY, UŚMIECHNIĘTĄ BUZIĘ I RUDY WARKOCZYK. MÓJ STARSZY BRAT TOMEK CHODZI JUŻ DO SZKOŁY, JEST GRZECZNY, UCZYNNY I BARDZO WESOŁY. MOJA MAMA EWA JEST BARDZO KOCHANA, DBA O SWOJE DZIECI OD SAMEGO RANA. A NASZ TATUŚ JANEK BARDZO WCZEŚNIE WSTAJE. I UCZCIWĄ PRACĄ DOBRY PRZYKŁAD DAJE. NASZA BABCIA ANIA Z UŚMIECHEM NAS WITA, PIECZE
Edukację regionalną można rozpocząć już w grupie 3-5 latków. Dzieci w tym wieku są już w stanie przyswoić sobie pewne treści związane z najbliższym regionem. Oczywiście należy wychodzić od rzeczy bliskich dzieciom. a ojczyzną malucha jest przecież dom, przedszkole, podwórko, sąsiadujące z nim ulice.Ukazanie dzieciom tego, co w ich rodzinnej miejscowości
TEMAT ZAJĘCIA: „W kuchni prababci.” GRUPA: 5-6 –latki CEL GŁÓWNY: Rozbudzanie zainteresowania życiem codziennym naszych przodków, a także poznanie elementów miejscowego folkloru.” CELE OPERACYJNE: - dziecko próbuje rozpoznać produkt spożywczy za pomocą zmysłu smaku i zapachu - próbuje zapamiętać wygląd
KOLĘDOWANIE Tak było dawniej, gdy chłopcy z gwiazdą po wsi chodzili, uszy zmrozili. Kolędowali, życzeń składali moc gospodarzom, aby się darzył ten Nowy Roczek już od początku i aż do końca w powodzi słońca. Życzyli łaski Ziemi Podlaskiej, a od Dzieciny - szczęścia rodzinom. Chodzili z szopką, radość wszem niosąc, kolędowali duzi i mali. Inna kolęda też